New guy!

Hi guys and gals I am new to this forum and site, i have just started studing Latin and Ancient Greek, I really like these languages.
I am really glad that I found this site, it is really awesome.
I am from Sweden so I am sorry for my poor English, oh and I am 14 years old.
That’s It, I hope I will meet alot of new people here and learn alot too!
Thanks!

-Skurai-

Welcome, Skurai. Your English is fine. At any rate it is much better than my Swedish.

WB

Hehe thank you, i appreciate it, it’s the spelling i am worried about when it comes to english hehe :smiley:
Thanks again!

-Skurai-

Welcome Skurai. Wish you good luck with your learning, and may you never give up.

hejsan Skurai! Jag är mycket glad att hälsa en annan svensk! Dingbats, som inte har pratat med oss på flera månader, kommer också från Sverige, och han hjälpade mig ofta (eftersom jag behöver det!). Nyligen dock finns ingen Dingbats här, men det är jag och amans som kan skriva ditt vackrare språk!
amans är bättre än jag på svenska, då bör du tala om för honom om jag någonsin irriterar dig med enkelhet :open_mouth:

var i Sverige bor du? bebor du en hytt bland träden vid en mycket vacker sjö? får du kyssa de sköna flickorna där? har du en hund? usch! jag skjöt den! var han en hund till din mor? har du en äldre syster jag kan göra… en smörgås?? om du inte vill skriva latin liksom en hund, måste du få “Latin For Beginners”, av D’Ooge! hur mycket är klockan? :sunglasses:

du bör studera varje dag för att inte glömma det du har redan lärt dig. det skall även vara ganska svårt att lära dig, att börja och (jag hoppas!) sluta enda, men om man verkligen vill kunna skriva de där underbara språk, får man arbeta mer än ens mor i huset.

adjö!!

Episcopus,

Swedish, too? You have hidden depths!

Some mistakes there but i understood you :smiley:
I live in Uppsala, i have 6 cats, a younger sister, and yes, I use “Latin for Beginners”.
The time is 18:01 right know.
Thanks!

-Skurai-

Hi Skurai, welcome to Textkit. Your English is pretty good!

Yes, but I have zero exposure so often get my idioms in a twist! My dear friend melanie has correct me all the time; she is my teacher, and likes to chide me when I make a mistake! Which is often :sunglasses: Her salary is not kronor but pectoral mass!

Skurai - PM mig mina fel :smiley:

mariek - thank you, so i’ve heard :wink:
episcopus - so you understand swedish?
would you understand me if I said…

Hej jag heter ___ vad heter du?
Jag antar att du förstår det där eftersom det är riktigt enkelt, men frågan är om du förstår vad jag skriver nu?

Thanks again guys and gals!

-Skurai-

Varför skulle jag inte förstå vad du har skrivit där? Fastän jag gör ofta fel, är jag ingen hund

Skurai,

Welcome! I wish I knew some Swedish - unfortunately, I know nothing of the language. If it helps you forgive me, though, I do love the films of Ingmar Bergman, the Swedish director. Perhaps you have seen Fanny and Alexander, Wild Strawberries, or The Seventh Seal? These are the three films of Bergman that I have seen so far, though I am sure that they will not be the last. Anyway, since I watched those films with English subtitles, I was able to appreciate the grace and fluidity of the Swedish language! Maybe someday I will have a chance to learn the language.

Cum unum annum linguam latinam illam discam, paulum te iuvare possum, sed non multum. Certe autem cogitare de studio tuo cupio!

Quod conversum in anglicum:

Since I have been learning Latin for one year, I can help you a little bit, but not a lot. Certainly, however, I desire to think about your own study!

Probably some errors, though, but again–welcome! Bona fortuna tibi.

David

*edited once

Thank you :smiley:
If you want to learn some swedish sentences just ask me :smiley:

-Skurai-