λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Enter the Agora to try to communicate with others in Latin and Ancient Greek.
Post Reply
Markos
Textkit Zealot
Posts: 2966
Joined: Sun Jun 21, 2009 8:07 pm
Location: Colorado
Contact:

λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by Markos »

Galatians 1:1 Παῦλος ἀπόστολος, οὐκ ἀπ' ἀνθρώπων οὐδὲ δι' ἀνθρώπου ἀλλὰ διὰ Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ θεοῦ πατρὸς τοῦ ἐγείραντος αὐτὸν ἐκ νεκρῶν...


1. τί ἐστιν Παῦλος?

2. τίς ἔπεμψε Παῦλον?

3. τίνες οὐκ ἔπεμψαν Παῦλον?

4. τίς Ἰησοῦν ἤγειρε?

5. τίνα Θεὸς ἀνέστησε?

6. τίς ἐκ νεκρῶν ἀνέστη?

νομίζω ὅτι εὐρίσκομεν τὸ "ἐγείραντος" ἀντὶ τοῦ "εγείροντος" δίοτι ταχέως ἀνέστησε τὸν Ἰησοῦν ὁ Θεός. σύμφης δὴ σύ?
οὐ μανθάνω γράφειν, ἀλλὰ γράφω τοῦ μαθεῖν.

uberdwayne
Textkit Fan
Posts: 266
Joined: Sun Oct 10, 2010 3:29 am
Location: Ontario, Canada

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by uberdwayne »

Μαρκε, Φιλε μου

ερωτω δη ερωτηματα σου.
τί ἐστιν Παῦλος?
ην δε ο Παυλος εκ φαρισαιων, αλλ' Χριστιανος εγενετο οτε εφανερσεν ο Ιησους αυτω! ο νυν Παυλος εις εκ των αποστωλων και εγραψεν βιβλους πολλους ον εν τῳ λογῳ του Θεου!
τίς ἔπεμψε Παῦλον?
επεμφθη δε ο Παυλος Υπο ο Ιησους και θεου.
τίνες οὐκ ἔπεμψαν Παῦλον?
ουκ επεμφθη ο Παυλος υπο ανθρωπων!
τίς Ἰησοῦν ἤγειρε?
Θεου Πατρος εγειρεν Ιησουν εκ νεκρων
τίνα Θεὸς ἀνέστησε?
ουκ καταγινωσκω ερωτηματα σου οδε.
τίς ἐκ νεκρῶν ἀνέστη?
Ο Ιησους!
νομίζω ὅτι εὐρίσκομεν τὸ "ἐγείραντος" ἀντὶ τοῦ "εγείροντος" δίοτι ταχέως ἀνέστησε τὸν Ἰησοῦν ὁ Θεός. σύμφης δὴ σύ?
Ουκ ουν συμφερω αυτο οδε, οτι ην ο Ιησους συν νεκρων τρια Ημερᾳ. λεγω αν οτι μεγαλος Χρονος ειναι συν Νεκρων τρια ημερᾳ! Νομιζω οτι γεγραπται περι αναστασεως Ιησους και ουκ χρονον εστιν εν Ηαδῃ!

Τι Νομιζει;
μείζων ἐστὶν ὁ ἐν ὑμῖν ἢ ὁ ἐν τῷ κόσμῳ

Markos
Textkit Zealot
Posts: 2966
Joined: Sun Jun 21, 2009 8:07 pm
Location: Colorado
Contact:

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by Markos »

uberdwayne wrote:
τίνα Θεὸς ἀνέστησε?
ουκ καταγινωσκω ερωτηματα σου οδε.
χαῖρε φίλε!

τὸ "ἀνίστημι" ἔχει δύο ἀορίστας. 1. ἀνέστησα. 2. ἀνέστη.

"ἀνέστησα" σημαίνει "ποιῶ τοὺς νεκροὺς εἶναι οὐ νεκρούς." "ἀνέστησα" σημαίνει "ὢν νεκρός, ἰδοῦ οὐκέτι νεκρός εἰμι!"

ἐρωτῶ οὖν πάλιν σοι, ἄριστε 'Υβερδωαίνε, τίνα ἀνέστησεν ὁ Θεός?

τὰ ἐμὰ ἄλλα ἐρωτήματα καλῶς τε καί ὀρθῶς ἀπεκρίθης σύ!


Gal. 1:2-5: καὶ οἱ σὺν ἐμοὶ πάντες ἀδελφοί, ταῖς ἐκκλησίαις τῆς Γαλατίας: χάρις ὑμῖν καὶ εἰρήνη ἀπὸ θεοῦ πατρὸς ἡμῶν καὶ κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ τοῦ δόντος ἑαυτὸν ὑπὲρ τῶν ἁμαρτιῶν ἡμῶν ὅπως ἐξέληται ἡμᾶς ἐκ τοῦ αἰῶνος τοῦ ἐνεστῶτος πονηροῦ κατὰ τὸ θέλημα τοῦ θεοῦ καὶ πατρὸς ἡμῶν, ᾧ ἡ δόξα εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων: ἀμήν


1. τίσι γράφει ὁ Παῦλος?
2. διὰ τί ὁ Ἰησοῦς ἔδωκεν ἑαυτόν?
3. τί σημαίνει τὸ "ἀμήν."

νομίζω ὅτι εὐρίσκομεν "τὸ θέλημα τοῦ θεοῦ καὶ πατρὸς ἡμῶν" καὶ οὐ "τὸ θέλημα τοῦ θεοῦ καὶ τοῦ πατρὸς ἡμῶν" διότι ὁ θεὸς καὶ ὁ πάτηρ ἕν πρόσωπόν ἐστιν. (λέγω δὴ τὸ Grandville Sharpe Rule.)
οὐ μανθάνω γράφειν, ἀλλὰ γράφω τοῦ μαθεῖν.

uberdwayne
Textkit Fan
Posts: 266
Joined: Sun Oct 10, 2010 3:29 am
Location: Ontario, Canada

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by uberdwayne »

τὸ "ἀνίστημι" ἔχει δύο ἀορίστας. 1. ἀνέστησα. 2. ἀνέστη.
εκεινον ουκ εγινωσκον, αλλα γινωσκω! ευχαριστω σοι! το ουν ερωτημα σου ερωτησω! ανεστησα ο θεος Ιησουν εκ νεκρων οτι εθελον παντον τον κοσμον γινωσκειν ινα αυτος εξουσιαν εχει του θανατου!
1. τίσι γράφει ὁ Παῦλος?
2. διὰ τί ὁ Ἰησοῦς ἔδωκεν ἑαυτόν?
3. τί σημαίνει τὸ "ἀμήν."
1. εγραψσεν ο Παυλος ταις εκκλησιαις αις εν τῃ γαλατιᾳ!
2. τιθησαν ο Ιησους υπερ των αμαρτιων ημων!
3. σημαινει αμην "γενοιτο"

Περι "Grandville Sharpe Rule" Νομιζω οτι ορθως λαλω!

αναγινωσω και γραψω ερωτηματα σοι!
μείζων ἐστὶν ὁ ἐν ὑμῖν ἢ ὁ ἐν τῷ κόσμῳ

Markos
Textkit Zealot
Posts: 2966
Joined: Sun Jun 21, 2009 8:07 pm
Location: Colorado
Contact:

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by Markos »

uberdwayne wrote: ανεστησα ο θεος Ιησουν...
ναί, φίλτατε! ἀνέστησε τὸν Ἰησοῦν ὁ Θέος! τὸν δὲ Λαζαρον ἀνέστησεν ὁ Ἰησοὺς καὶ αὐτὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν!
σημαινει αμην "γενοιτο"


ὁμολογῶ γε. τὸ γὰρ "γένοιτο" ἐστιν, κατὰ με, καλὴ μετάφρασις ἀντὶ τοῦ "ἀμήν."

Gal.1:6-7: Θαυμάζω ὅτι οὕτως ταχέως μετατίθεσθε ἀπὸ τοῦ καλέσαντος ὑμᾶς ἐν χάριτι Χριστοῦ εἰς ἕτερον εὐαγγέλιον, ὃ οὐκ ἔστιν ἄλλο: εἰ μή τινές εἰσιν οἱ ταράσσοντες ὑμᾶς καὶ θέλοντες μεταστρέψαι τὸ εὐαγγέλιον τοῦ Χριστοῦ.



1. τίς ἐκάλεσε τοὺς Γαλάτας?
2. τί θέλουσι μεταστρέψαι οἱ τοὺς Γαλάτας ταράσσοντες?


νομίζω ὅτι "τὸ εὐαγγέλιον τοῦ Χριστοῦ" σημαίνει καὶ τὸ εὐαγγέλιον περὶ τοῦ Χριστοῦ καὶ τὸ εὐαγγέλιον ἐκ τοῦ Χριστοῦ.

αναγινωσω και γραψω ερωτηματα σοι!
χαρήσομαι δὴ δεξάμενος τὰ παρά σου ἐρωτήματα.
οὐ μανθάνω γράφειν, ἀλλὰ γράφω τοῦ μαθεῖν.

uberdwayne
Textkit Fan
Posts: 266
Joined: Sun Oct 10, 2010 3:29 am
Location: Ontario, Canada

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by uberdwayne »

Μαρκε, Φιλε μου,

ομολογω δη σοι περι το ευαγγελιον το Χριστου ον σημανει το ευαγγελιον περι Χριστου!

ερωτηματα σου νυν αποκρινωμαι!

1) Νομιζω οτι οι καλεσοντες τους Γαλατας ο θεος και ο Ιησους εισιν!
2) οτι αυτοι οι ταρασσοντες αυτον εισιν! και
Προς Γαλατας 1:8-9 wrote:8 ἀλλὰ καὶ ἐὰν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ᾿ ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω. 9 ὡς προειρήκαμεν, καὶ ἄρτι πάλιν λέγω· εἴ τις ὑμᾶς εὐαγγελίζεται παρ᾿ ὃ παρελάβετε, ἀνάθεμα ἔστω.
ερωτηματα μου νυν σοι!

1.) τι εστιν ευαγγελιον του παυλου;
2.) τι ελαλησεν παλιν ο Παυλος τουτον;

ποιω δε συναματογραφην εμαυτου αναγινωσκων εν ελληνιστι και λαλω μικρον! δυνῃ ορουν ωδε!
μείζων ἐστὶν ὁ ἐν ὑμῖν ἢ ὁ ἐν τῷ κόσμῳ

Markos
Textkit Zealot
Posts: 2966
Joined: Sun Jun 21, 2009 8:07 pm
Location: Colorado
Contact:

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by Markos »

πάλιν μὲν οὖν, φίλε Δωαίνε, καλῶς τε καὶ ὀρθῶς τὰ ἐμὰ ἐρωτήματα ἀπεκρίθης δή! νῦν δὲ τὰ σὰ ἐρωτήματα ἀποκρινοῦμαι.
1.) τι εστιν ευαγγελιον του παυλου;
τὸ τοῦ Παύλου εὐαγγέλιόν ἐστιν τὸ κήρυγμα ὅτι ἀπέθανεν ὑπὲρ τῶν ἡμῶν ἁμαρτιῶν ὁ Χριστὸς καὶ σῳζόμεθα ἐκ πίστεως μόνης.
2.) τι ελαλησεν παλιν ο Παυλος τουτον;
κατά με, κατὰ τὸν Μᾶρκον, κατὰ τὴν γνώμην μου, ὁ Παῦλος πάλιν εἶπεν ὅτι τὸ ἄλλο εὐαγγέλιον πονηρόν ἐστιν διότι ἔλεγον τινες (καὶ ἔτι λέγουσι) ὅτι δεῖ ἡμᾶς ποιεῖν τὰ τοῦ νόμου ἔργα ἵνα σῳζώμεθα. οὗτοι λέγουσι κακῶς, κατὰ τὸν Παῦλον (καὶ κατὰ τὸν Μᾶρκον!)

Προς Γαλατας 1:8-9 wrote: 8 ἀλλὰ καὶ ἐὰν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ' ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω. 9 ὡς προειρήκαμεν, καὶ ἄρτι πάλιν λέγω, εἴ τις ὑμᾶς εὐαγγελίζεται παρ' ὃ παρελάβετε, ἀνάθεμα ἔστω.


πῶς διαφέρουσι τὸ εὐαγγελίζηται καὶ τὸ εὐαγγελίζεται?
ποιω δε συναματογραφην εμαυτου αναγινωσκων εν ελληνιστι και λαλω μικρον! δυνῃ ορουν ωδε!
Really outstanding video! I found your introduction to be very easy to understand and very helpful. To me, having someone just look into the camera and speak some Koine off the top of their head is even more helpful than hearing actual Greek texts read (although these are obviously important to listen to as well,) because the input is more naturally communicative and more comprehensible. I really wish more people would do what you are doing, so that we would have a universe of Ancient Greek into which we could immerse ourselves. I hope you will consider making more Koine videos! εὐχαριστῶ σοι!
οὐ μανθάνω γράφειν, ἀλλὰ γράφω τοῦ μαθεῖν.

uberdwayne
Textkit Fan
Posts: 266
Joined: Sun Oct 10, 2010 3:29 am
Location: Ontario, Canada

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by uberdwayne »

Μαρκε, φιλε μου,

τι ειπου συ οτι το "μεν ουν" και ουκ το "μεν" μονον η το "ουν" μονον; καταλαμβανω δε μονον το ουν και μονον το μεν, αλλα ουκ το μεν ουν.

ο δε λογος "δη." Σημαινει αυτος "!";

τι ειπω; παρακαλω

καλως δη νομιζω αποκρινεως σου! συμφημι δε σοι.
Μαρκος wrote:πῶς διαφέρουσι τὸ εὐαγγελίζηται καὶ τὸ εὐαγγελίζεται?
εστιν η διαστολη, η Ητα και το εψιλον! ΛΟΛ... δυσκολον το ερωτημα και ουκ ορω πολλυν διαστοολην! Ο λογος "εαν" ερχεται προ το "ευαγγελιζηται" αλλα ουκ αλλο. τι νομιζεις;
Gal 1:10-12 wrote:10 ἄρτι γὰρ ἀνθρώπους πείθω ἢ τὸν Θεόν; ἢ ζητῶ ἀνθρώποις ἀρέσκειν; εἰ γὰρ ἔτι ἀνθρώποις ἤρεσκον, Χριστοῦ δοῦλος οὐκ ἂν ἤμην. 11 Γνωρίζω δὲ ὑμῖν, ἀδελφοί, τὸ εὐαγγέλιον τὸ εὐαγγελισθὲν ὑπ᾿ ἐμοῦ ὅτι οὐκ ἔστι κατὰ ἄνθρωπον· 12 οὐδὲ γὰρ ἐγὼ παρὰ ἀνθρώπου παρέλαβον αὐτό οὔτε ἐδιδάχθην, ἀλλὰ δι᾿ ἀποκαλύψεως ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ.
νομιζω δη οτι πειθει ο Παυλος ανθρωπον οτι ο θεος πειθεται! επειθεν Ο Παυλος ανθροπους προς το ευαγγελιον του Ιησου Χριστου! αλλα ουκ θεον... ουκ χρειαν εχει σοζεθη! τι νομιζει;

ποιησω πλειον συναματογραφην ως χρονον εχω :D
μείζων ἐστὶν ὁ ἐν ὑμῖν ἢ ὁ ἐν τῷ κόσμῳ

Markos
Textkit Zealot
Posts: 2966
Joined: Sun Jun 21, 2009 8:07 pm
Location: Colorado
Contact:

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by Markos »

uberdwayne wrote:Μαρκε, φιλε μου,

τι ειπου συ οτι το "μεν ουν" και ουκ το "μεν" μονον η το "ουν" μονον; καταλαμβανω δε μονον το ουν και μονον το μεν, αλλα ουκ το μεν ουν.
ὦ χαῖρε, φίλτατε!

πολλάκις τὸ "μὲν οὖν" γράφω ἐν τῇ ἀρχῇ τῶν λόγων μου. σημαίνει οὐδέν. μόνον τὴν εὐφωνίαν φιλῶ.
ο δε λογος "δη." Σημαινει αυτος "!";
οὐδὲν σημαίνει ἢ ἐγγὺς τοῦ οὐδένος.

γράφει Παῦλος "ἐὰν...ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ' ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν..." (ἡ ὑποτακτική) διότι νομιζει ὅτι ἀδύνατὸν τούτ' ἐστιν. ὁ γὰρ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ οὐδέποτε ἐκήρυξεν ἄλλο εὐαγγέλιον! γράφει δὲ "εἴ τις ὑμᾶς εὐαγγελίζεται παρ' ὃ παρελάβετε.." (ἡ ὁριστική) διότι οἱ ψευδάδελφοι ὄντως ἐκήρυξαν ἄλλο εὐαγγέλιον.

νομιζω δη οτι πειθει ο Παυλος ανθρωπον οτι ο θεος πειθεται! επειθεν Ο Παυλος ανθροπους προς το ευαγγελιον του Ιησου Χριστου! αλλα ουκ θεον... ουκ χρειαν εχει σοζεθη! τι νομιζει;
λέγω σε τὴν ἀλήθειαν λέγειν.
1:13: Ἠκούσατε γὰρ τὴν ἐμὴν ἀναστροφήν ποτε ἐν τῷ Ἰουδαϊσμῷ, ὅτι καθ' ὑπερβολὴν ἐδίωκον τὴν ἐκκλησίαν τοῦ θεοῦ καὶ ἐπόρθουν αὐτήν...


τί σημαίνει τὸ "καθ' ὑπερβολὴν?"
οὐ μανθάνω γράφειν, ἀλλὰ γράφω τοῦ μαθεῖν.

uberdwayne
Textkit Fan
Posts: 266
Joined: Sun Oct 10, 2010 3:29 am
Location: Ontario, Canada

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by uberdwayne »

Μαρκε, Φιλε μου

ιδου, εν τῃ επιστολῃ Προς Διογνητον ευρικα τουτο, "ᾧ ἡ δόξα εἰς τοὺς αἰῶνας. ἀμήν."

Νομιζει σε οτι εγραψεν ὃ εγραψεν ο Παυλος εν κεφελιῳ ενι προβολῃ πεντε;

τι νομιζει σε;

εφαναρομαι περι εμαυτου μικρως Ὦδε
μείζων ἐστὶν ὁ ἐν ὑμῖν ἢ ὁ ἐν τῷ κόσμῳ

Markos
Textkit Zealot
Posts: 2966
Joined: Sun Jun 21, 2009 8:07 pm
Location: Colorado
Contact:

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by Markos »

uberdwayne wrote:
ιδου, εν τῃ επιστολῃ Προς Διογνητον ευρικα τουτο, "ᾧ ἡ δόξα εἰς τοὺς αἰῶνας. ἀμήν."

Νομιζει σε οτι εγραψεν ὃ εγραψεν ο Παυλος εν κεφελιῳ ενι προβολῃ πεντε;
ναί, φίλτατε! νομίζω δὴ ὅτι οὕτος ὁ συγγραφεὺς ἀνέγνω τὰς τοῦ Παύλου ἐπιστολάς.
Galatians 1:15-17: ὅτε δὲ εὐδόκησεν ὁ θεὸς ὁ ἀφορίσας με ἐκ κοιλίας μητρός μου καὶ καλέσας διὰ τῆς χάριτος αὐτοῦ 16 ἀποκαλύψαι τὸν υἱὸν αὐτοῦ ἐν ἐμοὶ ἵνα εὐαγγελίζωμαι αὐτὸν ἐν τοῖς ἔθνεσιν, εὐθέως οὐ προσανεθέμην σαρκὶ καὶ αἵματι, οὐδὲ ἀνῆλθον εἰς Ἱεροσόλυμα πρὸς τοὺς πρὸ ἐμοῦ ἀποστόλους, ἀλλὰ ἀπῆλθον εἰς Ἀραβίαν, καὶ πάλιν ὑπέστρεψα εἰς Δαμασκόν.
διὰ τί εὐρίσκομεν τὸ "καλέσας" (ἡ ἀορίστη) ἀντὶ τοῦ "καλῶν?" ἄρα ὁ Θεὸς ἐκάλεσε τὸν Παῦλον πρὶν τὸν Παῦλον ἰδεῖν τὸν Ἰησοῦν?
Smyth, Greek Grammar wrote:c. Aorist (simple occurrence). The action set forth by the aorist participle is generally (italics added) antecedent to that of the leading verb; but it is sometimes coincident or nearly so, when it defines, or is identical with, that of the leading verb, and the subordinate action is only a modification of the main action.
εφαναρομαι περι εμαυτου μικρως Ὦδε
εὔγε, ἄριστε! καταλαμβάνω πάντας τοὺς λόγους σου. λαλεῖς γὰρ δήλως καὶ βράδεως καὶ καλῶς.

λαλῶ δέ σοι ὥδε.

http://www.youtube.com/watch?v=aJp0B_sN ... e=youtu.be

ἔρρωσο, φίλε Δωαίνε!
οὐ μανθάνω γράφειν, ἀλλὰ γράφω τοῦ μαθεῖν.

uberdwayne
Textkit Fan
Posts: 266
Joined: Sun Oct 10, 2010 3:29 am
Location: Ontario, Canada

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by uberdwayne »

διὰ τί εὐρίσκομεν τὸ "καλέσας" (ἡ ἀορίστη) ἀντὶ τοῦ "καλῶν?" ἄρα ὁ Θεὸς ἐκάλεσε τὸν Παῦλον πρὶν τὸν Παῦλον ἰδεῖν τὸν Ἰησοῦν?
Μαρκε, Νομιζω ουτος ο λογος αοριστη εστιν οτι εγνωκα ο θεος ον εποιησεν αν αυτῳ! ο δε εποιησεν εν ενι πραξι επι οδῳ Δαμασκῳ. δυνεται αν δε και εγραψαι "κεκληκεν" αντι εκαλεσεν!
Gal 1:18-19 ῎Επειτα μετὰ ἔτη τρία ἀνῆλθον εἰς ῾Ιεροσόλυμα ἱστορῆσαι Πέτρον, καὶ ἐπέμεινα πρὸς αὐτὸν ἡμέρας δεκαπέντε· 19 ἕτερον δὲ τῶν ἀποστόλων οὐκ εἶδον, εἰ μὴ ᾿Ιάκωβον τὸν ἀδελφὸν τοῦ Κυρίου.
τι λεγει ο παυλος τουτο; και εως ποτε εμεινεν ο Παυλος συν Πετρῳ; οστις δε και Παυλον ορει;

ερωτο με παρακαλω!

Μαρκε, τον διαλογον αναγινωσεν παρακαλω. εγω δε Θελω αν ο νομειζει σε!
viewtopic.php?f=2&t=60474
μείζων ἐστὶν ὁ ἐν ὑμῖν ἢ ὁ ἐν τῷ κόσμῳ

Markos
Textkit Zealot
Posts: 2966
Joined: Sun Jun 21, 2009 8:07 pm
Location: Colorado
Contact:

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by Markos »

uberdwayne wrote: δυνεται αν δε και εγραψαι "κεκληκεν" αντι εκαλεσεν!
σύμφημι δή. ὁ γὰρ Θεός ἐστιν ὁ τὸν Παῦλον κεκληκώς!
Gal 1:18-19 ῎Επειτα μετὰ ἔτη τρία ἀνῆλθον εἰς ῾Ιεροσόλυμα ἱστορῆσαι Πέτρον, καὶ ἐπέμεινα πρὸς αὐτὸν ἡμέρας δεκαπέντε· 19 ἕτερον δὲ τῶν ἀποστόλων οὐκ εἶδον, εἰ μὴ ᾿Ιάκωβον τὸν ἀδελφὸν τοῦ Κυρίου.


τι λεγει ο παυλος τουτο; και εως ποτε εμεινεν ο Παυλος συν Πετρῳ; οστις δε και Παυλον ορει;
θέλει ὁ Παῦλος δηλοῦν ὅτι ἔμαθεν οὐδέν ἐκ τῶν ἄλλων ἀποστόλων. μόνον δὲ 15 ἡμέρας ἔμεινε σὺν Πέτρῳ. τὸν δὲ Ἰάκωβον μόνον εἶδεν ὁ Παῦλος.

τί ἐστιν τὸ ὄνομα τοῦ πατρός τοῦ Ἰακώβου ὃν εἶδε δὴ Παῦλος?
οὐ μανθάνω γράφειν, ἀλλὰ γράφω τοῦ μαθεῖν.

User avatar
ἑκηβόλος
Textkit Zealot
Posts: 969
Joined: Wed Aug 07, 2013 10:19 am
Contact:

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by ἑκηβόλος »

τί δὲ ἀγαθὸν τῇ πομφόλυγι συνεστώσῃ ἢ κακὸν διαλυθείσῃ;

uberdwayne
Textkit Fan
Posts: 266
Joined: Sun Oct 10, 2010 3:29 am
Location: Ontario, Canada

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by uberdwayne »

Μαρκος wrote:τί ἐστιν τὸ ὄνομα τοῦ πατρός τοῦ Ἰακώβου ὃν εἶδε δὴ Παῦλος?
εαν δη αδελφος Ιησου εστιν, Ιακοβου πατρος Ο Ιοσεφ εστιν!
Galatians 1:20-24 wrote:20 ἃ δὲ γράφω ὑμῖν, ἰδοὺ ἐνώπιον τοῦ θεοῦ ὅτι οὐ ψεύδομαι. 21 Ἔπειτα ἦλθον εἰς τὰ κλίματα τῆς Συρίας καὶ τῆς Κιλικίας· 22 ἤμην δὲ ἀγνοούμενος τῷ προσώπῳ ταῖς ἐκκλησίαις τῆς Ἰουδαίας ταῖς ἐν Χριστῷ. 23 μόνον δὲ ἀκούοντες ἦσαν ὅτι ὸ διώκων ἡμᾶς ποτε νῦν εὐαγγελίζεται τὴν πίστιν ἣν ποτε ἐπόρθει, 24 καὶ ἐδόξαζον ἐν ἐμοὶ τὸν θεόν.
Μαρκε, τι εγραψεν ο παυλος οτι "επορθει" και ουκ οτι "επορθησεν";

εαν σημερον εστιν, Παυλου προσωπον ουκ αν εστιν λαθρα.
μείζων ἐστὶν ὁ ἐν ὑμῖν ἢ ὁ ἐν τῷ κόσμῳ

Markos
Textkit Zealot
Posts: 2966
Joined: Sun Jun 21, 2009 8:07 pm
Location: Colorado
Contact:

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by Markos »

uberdwayne wrote:
Galatians 1:20-24 wrote:20 ἃ δὲ γράφω ὑμῖν, ἰδοὺ ἐνώπιον τοῦ θεοῦ ὅτι οὐ ψεύδομαι. 21 Ἔπειτα ἦλθον εἰς τὰ κλίματα τῆς Συρίας καὶ τῆς Κιλικίας· 22 ἤμην δὲ ἀγνοούμενος τῷ προσώπῳ ταῖς ἐκκλησίαις τῆς Ἰουδαίας ταῖς ἐν Χριστῷ. 23 μόνον δὲ ἀκούοντες ἦσαν ὅτι ὸ διώκων ἡμᾶς ποτε νῦν εὐαγγελίζεται τὴν πίστιν ἣν ποτε ἐπόρθει, 24 καὶ ἐδόξαζον ἐν ἐμοὶ τὸν θεόν.
Μαρκε, τι εγραψεν ο παυλος οτι "επορθει" και ουκ οτι "επορθησεν";
τούτ' ἐστιν τὸ conative imperfect. Παῦλος σημαίνει "ἐπειράθην πορθῆσαι," ἢ ἐθέλησα πορθῆσαι." ὁ γὰρ Παῦλος οὐκ πεπόρθηκε τὴν ἐκκλησίαν. ζῇ δὲ ἔτι ἡ ἐκκλησία!

Gal 2:1: Ἔπειτα διὰ δεκατεσσάρων ἐτῶν πάλιν ἀνέβην εἰς Ἱεροσόλυμα μετὰ Βαρναβᾶ, συμπαραλαβὼν καὶ Τίτον:


κατά σε, ἆρα τὸ "διὰ δεκατεσσάρων ἐτῶν" σημαίνει τὸ αὐτὸ ὡς τὸ "μετὰ δεκατέσσαρες ἔτη?"
οὐ μανθάνω γράφειν, ἀλλὰ γράφω τοῦ μαθεῖν.

uberdwayne
Textkit Fan
Posts: 266
Joined: Sun Oct 10, 2010 3:29 am
Location: Ontario, Canada

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by uberdwayne »

Μαρκε, φιλε μου!

εγραψεν ουκ κατα χρονον μεγαλον οτι εργαζομαι αλλο, Αλλα νυν χρονον μικρον εχω :D
Μαρκος wrote:κατά σε, ἆρα τὸ "διὰ δεκατεσσάρων ἐτῶν" σημαίνει τὸ αὐτὸ ὡς τὸ "μετὰ δεκατέσσαρες ἔτη?"
τουτο ουκ εγνωκα, αλλα λαλω αν οτι σημαινει το "μετα δεκατεσσαρες ετη." εγραψα περι τουτου εν φορυμῳ οδε. εστιν διαστολη μεταξυ των δυο; Νομιζεις τι;
Gal 2:2 wrote: ἀνέβην δὲ κατὰ ἀποκάλυψιν· καὶ ἀνεθέμην αὐτοῖς τὸ εὐαγγέλιον ὃ κηρύσσω ἐν τοῖς ἔθνεσι, κατ᾿ ἰδίαν δὲ τοῖς δοκοῦσι, μήπως εἰς κενὸν τρέχω ἢ ἔδραμον.
ερωτηματα εχω δυο σοι 1) τι πορευεται Παυλος κατ' ιδιαν τοις δοκουσι και 2) τι εστιν ο αποκαλιψεως ινα παυλος επορευσαν αυτοις;

ερωτῃς με, παρακαλω.
μείζων ἐστὶν ὁ ἐν ὑμῖν ἢ ὁ ἐν τῷ κόσμῳ

Markos
Textkit Zealot
Posts: 2966
Joined: Sun Jun 21, 2009 8:07 pm
Location: Colorado
Contact:

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by Markos »

uberdwayne wrote:
Gal 2:2 wrote: ἀνέβην δὲ κατὰ ἀποκάλυψιν· καὶ ἀνεθέμην αὐτοῖς τὸ εὐαγγέλιον ὃ κηρύσσω ἐν τοῖς ἔθνεσι, κατ᾿ ἰδίαν δὲ τοῖς δοκοῦσι, μήπως εἰς κενὸν τρέχω ἢ ἔδραμον.
ερωτηματα εχω δυο σοι 1) τι πορευεται Παυλος κατ' ιδιαν τοις δοκουσι και 2) τι εστιν ο αποκαλιψεως ινα παυλος επορευσαν αυτοις;
χαῖρε φίλε. εὐχαριστῶ μέν σοι ὑπὲρ τῶν ἐρωτημάτων, ἀποκρίνομαι δὲ νῦν.

1. Παῦλος θέλει γνῶναι εἰ Πέτρος καὶ Ἰάκωβος καὶ Ἰωάννης καταλαμβάνουσι τὸ εὐαγγέλιον αὐτοῦ. εἰ γὰρ οὖτοι οὐ πιστεύσουσι ἐν τῷ εὐαγγελίῳ, Παῦλος τρέχει εἰς κενόν διότι σχίσμα ἔσται. 2. Παῦλος πορίζει τοῖς δοκοῦσι τὴν ἀποκάλυψιν ὅτι ἡ σωτηρία ἐστὶν ἐκ πίστεως καὶ οὐκ ἐκ ἔργων.
Gal. 2:3: ἀλλ' οὐδὲ Τίτος ὁ σὺν ἐμοί, Ελλην ὤν, ἠναγκάσθη περιτμηθῆναι:
τί σημαίνει τὸ "περιτμηθῆναι?"
οὐ μανθάνω γράφειν, ἀλλὰ γράφω τοῦ μαθεῖν.

uberdwayne
Textkit Fan
Posts: 266
Joined: Sun Oct 10, 2010 3:29 am
Location: Ontario, Canada

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by uberdwayne »

τί σημαίνει τὸ "περιτμηθῆναι?"
σημανει "περιτμηθηναι" οτι ο φαλλος εκοφθη περι σαρκος. εστιν σημειον Διαθεικης της παλαιης.

ερωτημα μου σοι εστιν τουτο, Ο τιτος περιετμηθη η ου περιετμηθη. παρακαλω, αποκρινῳ μοι
Gal 2:4 wrote:διὰ δὲ τοὺς παρεισάκτους ψευδαδέλφους, οἵτινες παρεισῆλθον κατασκοπῆσαι τὴν ἐλευθερίαν ἡμῶν ἣν ἔχομεν ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ, ἵνα ἡμᾶς καταδουλώσωνται·
τινες εισιν οι παρεισακτοι ψευδαδελφοι; νομιζω οτι αυτοι ιουδαιος εισιν οι νομιζει οτι ακολουθομεν αν τῳ νομῳ και εργους αν ποιομεν. τι νομιζεις;
μείζων ἐστὶν ὁ ἐν ὑμῖν ἢ ὁ ἐν τῷ κόσμῳ

Markos
Textkit Zealot
Posts: 2966
Joined: Sun Jun 21, 2009 8:07 pm
Location: Colorado
Contact:

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by Markos »

uberdwayne wrote:
τί σημαίνει τὸ "περιτμηθῆναι?"
σημανει "περιτμηθηναι" οτι ο φαλλος εκοφθη περι σαρκος. εστιν σημειον Διαθεικης της παλαιης.
καλῶς γε ἀπεκρίθης, φίλε. σύμφημι γὰρ ὅτι σημαίνει "περιτμηθῆναι" ὅτι ὁ φαλλὸς ἐκόπη περὶ σαρκός καὶ ἔστιν σημεῖον τῆς Διαθήκης τῆς παλαιᾶς.

πλέον ὕστερον μὲν γράψω, νῦν δὲ πολὴν ἐργασίαν ἔγωγε ἔχω.

{I don't mean at all to imply that ἐκόφθη is wrong. I'm glad you wrote that, because it caused me to look it up. The lexicons say that there is a second aorist ἐκόπην, but if the verb was formed regularly, ἐκόφθην would indeed be the correct form. It may not be listed in the lexicons because it happens not to be attested.

In my humble opinion, this is the best way to internalize the forms. Actively produce them and then, when you get a chance, test this against the attested forms. (with the caveat that the attested forms and usage represent only a fracture of what was (and is?) a living, evolving language.) The reason we are writing in Greek, remember, is that to make it easier for us to read, and I am convinced that we are less likely to struggle with a form like ἐκόπην, when we find it in real reading, (or ἐβρέχθην/ἐβράχην, a word we have used a lot over on the weather thread, which happens to have left behind attested forms of a both a first and second aorist passive) if we continue to write in Ancient Greek, mistakes and all.}
οὐ μανθάνω γράφειν, ἀλλὰ γράφω τοῦ μαθεῖν.

Markos
Textkit Zealot
Posts: 2966
Joined: Sun Jun 21, 2009 8:07 pm
Location: Colorado
Contact:

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by Markos »

χαῖρε φίλε 'Υβερδωαίνε! ἄρτι νῦν μὲν οὖν μικρὰν ἠχωγραφήν σοι ἐποίησα.

http://archive.org/details/3QuestionsIn ... eAboutGal1

παρακαλῶ, ἀποκρίνου με, ἢ γράφων μοι ἢ λαλῶν μοι.

χαιρήσομαι δεξόμενος τὴν ἀπόκρισίν σου!
οὐ μανθάνω γράφειν, ἀλλὰ γράφω τοῦ μαθεῖν.

uberdwayne
Textkit Fan
Posts: 266
Joined: Sun Oct 10, 2010 3:29 am
Location: Ontario, Canada

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by uberdwayne »

Μαρκε, φιλε μου.

Πεποιηκα δη την κιναματογραφην ινα αποκρινομαι σου ερωτηματα. Και δυνη συ ορουν αυτην οδε.

ερωτω δε εροτημα αυτο περι Γαλατας καφελαιου ενος, θελημα του θεου εστιν σωζειν ημας, η, θελημα του θεου εστιν ο οδος ην σοζει ημας;

παρακαλω, φιλε μου. συ αποκρινῃ μοι.
μείζων ἐστὶν ὁ ἐν ὑμῖν ἢ ὁ ἐν τῷ κόσμῳ

Markos
Textkit Zealot
Posts: 2966
Joined: Sun Jun 21, 2009 8:07 pm
Location: Colorado
Contact:

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by Markos »

uberdwayne wrote:Μαρκε, φιλε μου.

Πεποιηκα δη την κιναματογραφην ινα αποκρινομαι σου ερωτηματα. Και δυνη συ ορουν αυτην οδε.
ἐχάρην θεάμενος ταύτην. πάντα γάρ μου τὰ ἐρωτήματα ἀκριβῶς ἀπεκρίθης σύ.
ερωτω δε εροτημα αυτο περι Γαλατας καφελαιου ενος, θελημα του θεου εστιν σωζειν ημας, η, θελημα του θεου εστιν ο οδος ην σοζει ημας;
τὰ θέλημα τοῦ Θεοῦ ἐστιν τὸ πάντας σώζεσθαι. θέλει γὰρ πάντας ἀνθρώπους ἔρχεσθαι πρὸς σωτηρίαν. σῳζόμεθα δὲ ἐν χάριτι διὰ πίστεως.
οὐ μανθάνω γράφειν, ἀλλὰ γράφω τοῦ μαθεῖν.

uberdwayne
Textkit Fan
Posts: 266
Joined: Sun Oct 10, 2010 3:29 am
Location: Ontario, Canada

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by uberdwayne »

διαλογωμεν δη κεφελαιον τρια.

εγραψεν ο παυλος
Gal 5:3 wrote: ὁ οὖν ἐπιχορηγῶν ὑμῖν τὸ πνεῦμα καὶ ἐνεργῶν δυνάμεις ἐν ὑμῖν
τις επιχορηγει το πνευμα και τι δυναμεις ενεργει;

ο επιχορηγων το πνευμα εστιν ο ενεργων δυναμεις η ο επιχορηγων το ουκ εστιν ο ενεργων δυναμεις;

τι νομιζουσιν;
μείζων ἐστὶν ὁ ἐν ὑμῖν ἢ ὁ ἐν τῷ κόσμῳ

Markos
Textkit Zealot
Posts: 2966
Joined: Sun Jun 21, 2009 8:07 pm
Location: Colorado
Contact:

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by Markos »

uberdwayne wrote:εγραψεν ο παυλος
Gal 3:5 wrote: ὁ οὖν ἐπιχορηγῶν ὑμῖν τὸ πνεῦμα καὶ ἐνεργῶν δυνάμεις ἐν ὑμῖν
ο επιχορηγων το πνευμα εστιν ο ενεργων δυναμεις η ο επιχορηγων το ουκ εστιν ο ενεργων δυναμεις;
καλὸν ἐρώτημα σὺ μὲν ἔδωκας, φίλε, ἐγὼ δὲ ἡδέως ἀποκρινοῦμαι.

ὁ ἐπιχορηγῶν τὸ πνεῦμα καὶ ὁ ἐνεργῶν δυνάμεις ἐστὶν τὸ αὐτὸ πρόσωπον καὶ τοῦτο τὸ πρόσωπόν ἐστιν ὁ θεὸς. διά τί?
Granville Sharp wrote:
When the copulative kai connects two nouns of the same case, if the article ho, or any of its cases, precedes the first of the said nouns or participles, and is not repeated before the second noun or participle, the latter always relates to the same person that is expressed or described by the first noun or participle...
τὸ δὲ πνεῦμα ἐρχεται ἐκ πίστεως, καὶ δυνάμεις ἐρχεται ἐκ τοῦ πνεύματος, ἀλλὰ πάντα ταῦτα ἐρχεται ἐκ τοῦ Θεοῦ.
R.P. 3:13 wrote:
γέγραπται γάρ...
N.A. 27 3:13 wrote
ὅτι γέγραπται...
κατά με, ταῦτα σημαίνει τὸ αὐτό. τί δὲ νομίζεις σύ γε?
οὐ μανθάνω γράφειν, ἀλλὰ γράφω τοῦ μαθεῖν.

uberdwayne
Textkit Fan
Posts: 266
Joined: Sun Oct 10, 2010 3:29 am
Location: Ontario, Canada

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by uberdwayne »

ἀλλὰ πάντα ταῦτα ἐρχεται ἐκ τοῦ Θεοῦ.
ἀμὴν δή, ἀδέλφε Μάρκε! αὐτὸ Κηρρυσον! οὐκ ἐστὶν δὲ κάλλος πιστεῦειν ὅτι δύναται ἐργοις σῶζειν ἡμᾶς. Καὶ τούτο κακκον ἐστίν λιάν. Ἀλλὰ ἐκ πιστεῶς ελαβομεν τάς ἐπάγγελιας τοῦ θεοῦ!

οὐ δὲ βλέπω το "Granville Sharpe Construction" ἐν ἐκεινοις τοις λόγοις ὅν γέγραφσαι σύ. Σέ δὴ εὐχαρίστω!

ἐρωτήματα ούν σου: σήμαινουσιν οὐτοι το τούτο! Διάστολη μεγα οὐκ ἐστίν! τουτον δὲ νομήζω.
μείζων ἐστὶν ὁ ἐν ὑμῖν ἢ ὁ ἐν τῷ κόσμῳ

Markos
Textkit Zealot
Posts: 2966
Joined: Sun Jun 21, 2009 8:07 pm
Location: Colorado
Contact:

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by Markos »

3:24-25: ὥστε ὁ νόμος παιδαγωγὸς ἡμῶν γέγονεν εἰς Χριστόν, ἵνα ἐκ πίστεως δικαιωθῶμεν:
ἐλθούσης δὲ τῆς πίστεως οὐκέτι ὑπὸ παιδαγωγόν ἐσμεν.
τί ἐστιν ὁ παιδαγωγός? τί οὖτος ποεῖ? πότερον δοῦλός ἐστιν ὁ παιδαγωγὸς ἢ ἐλεύθερος? διὰ τί ὁ Παῦλος λέγει τὸν νόμον παιδαγωγὸν εἶναι?

Image
ὁ παιδαγωγός.
οὐ μανθάνω γράφειν, ἀλλὰ γράφω τοῦ μαθεῖν.

User avatar
ἑκηβόλος
Textkit Zealot
Posts: 969
Joined: Wed Aug 07, 2013 10:19 am
Contact:

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by ἑκηβόλος »

Πρὸς Γαλάτας Ε':κβ', κγ' wrote:Ὁ δὲ καρπὸς τοῦ πνεύματός ἐστιν ἀγάπη, χαρά, εἰρήνη, μακροθυμία, χρηστότης, ἀγαθωσύνη, πίστις, πρᾳότης, ἐγκράτεια• κατὰ τῶν τοιούτων οὐκ ἔστιν νόμος.
Τί ἐστιν ἀγάπη; τί χάρα; κτλ.

θεωρῶμεν τὴν ἔννοιαν αὐτῶν τῶν λεξέων. πρῶτον μελετήσωμεν τὴν πρωτεύουσαν λέξιν τὸ ἀγάπη - ἀγάπη φαίνεται ὡς βάσις καὶ ἀκρογωνιαῖον τῶν Χριστιανικῶν ἀρετῶν. κατὰ τὸ λέξικον ἀγάπη σημαίνει στόργη, φιλία ἢ ἀποτελεσματικὰ ἐνερήματα τῆς στόργῆς καὶ τῆς φιλίας. δεύτερον δὲ τὸ πνευματικὸν περιβάλον τῆς ἀγάπης, δηλαδὴ ἡ χαρά. χαρά ἐστιν καὶ τὸ ῥεῦμα ἐν ᾧ πλοιεῖ ἡ ἀγάπη καὶ τὸ ῥεῦμα ὃ ἐκπορεύεται ἐκ τοῦ στόματος τῶν ἡγιασμένων καρδίων. τρῖτον δὲ τὸ εἰρήνη. ἡ εἰρήνη περιέχει τοὺς εἰρηνοποιοῦντας ἁγίους ὡς τὴν ὀσμην (ἀκριβότερον τὴν εὐωδίαν) τοῦ Χριστοῦ τοῦ μεσιτεύοντος μεταξὺ Θεοῦ καὶ ἀνθρώπου καὶ μεταξὺ ἑνὸς ἀνθρώπου καὶ τοῦ συνανθρώπου αὐτοῦ. Νῦν ἔχομεν τὸ περιβάλον, τὸ ῥεῦμα καὶ ἀποτελέσματα τῆς ἀγάπης ἐπειδὴ μελετῶμεν τι χαρακτηρίζει τὴν ἀγάπην. ποῖος ὁ βίος καὶ σκέψις ἡ καρποφοροῦσα;

Τὸ πρῶτον μέρος κάρπου ὁ καυλός. διὰ ὅλης τῆς ἀκμάσεως γὰρ ὁ κάρπος κρέμαται ἀπὸ τοῦ καυλοῦ. χρονοτριβεῖ ὁ κάρπος οὐ βράχυν χρόνον ἐπὶ τῷ κλάδος. χωρὶς δὲ μακροθυμίας πεσεῖται ὁ κάρπος ἐπὶ τὴν γῆν καὶ ἀπολεῖται. τὸ δεύτερον μέρος τὸ λέμμα ὂντὸ ἐξωτερικὸν ἐμπόδισμά τε καὶ τὸ φυσικὸν κάλος αὐτοῦ. ἰδόντων τῶν ἀπίστων συνανθρώπων ἡμῶν τὰ εὐεργήματα διαφημίζει τὸ εὐαγγέλιον τῆς ἀγάπης. ἀγαθοποιούντων δὲ ἡμῶν οὐδεῖς κατακρινεῖ. Κατὰ τοῦ λέμματος τρῖτον εὑρίσκεται τὰ ἀγαθότατα. ἡ ἀγαθωσύνη τὸ κάλιστον μέρος τῆς ἀγάπης. Τὸ τέσσαρον ἡ σαρξ τοῦ κάρπου ἡ Χριστιανικὴ πίστις. ἀπὸ ἀρχῆς πρὸς τέλος διαμένει καὶ ἀναπληροῖ ἡ πίστις. τὸ πέμπτον τὰ σπερματοῦχα κένα. κεκρυμμένη βάθυν ἐν τῃ σαρκὶ τῆς κοινῆς πίστεως ἠμῶν ἐνοικεῖ πρᾳότης. ἡ πρᾳότης ἀληθὼς ἀναφέρει τὴν κένωσιν καὶ ἐν μέσῳ αὐτῆς αὐτάρκεια οὐκ ἐξεστίν. πρᾳότης δὲ ἐστιν καὶ κοινωνία οὖσα ἡ μετ᾿ ἀλλήλων πολιτεία καὶ συλλατρεία τοῦ Θεοῦ. τὸ τελικὸν μέρος κάρπου ἡ ἐγκράτεια. ἡ ἐγκράτεια τὸ μὴ πράσσειν, τὸ μὴ αὐθεντεῖν τοὺς ἄλλους ἁλλὰ τὸ ἐγκρατεύεσθαι σεαυτόν.
τί δὲ ἀγαθὸν τῇ πομφόλυγι συνεστώσῃ ἢ κακὸν διαλυθείσῃ;

Markos
Textkit Zealot
Posts: 2966
Joined: Sun Jun 21, 2009 8:07 pm
Location: Colorado
Contact:

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by Markos »

ἑκηβόλος wrote: Τὸ τέσσαρον ἡ σαρξ τοῦ κάρπου ἡ Χριστιανικὴ πίστις. ἀπὸ ἀρχῆς πρὸς τέλος διαμένει καὶ ἀναπληροῖ ἡ πίστις.
ὡς μάλιστα, φίλε Στέφανε! διαμένει δὴ ἡ πίστις. ἀναγινώσκομεν γὰρ τοῦτο:
1 Cor. 13:13...μένει πίστις...
ἡ δὲ πίστος ὁμοία ἐστὶν τῷ τοῦ καρποῦ σάρκι διότι ἡδεῖά ἐστιν! ὁ δὲ Παῦλος ὀνομάζει τὴν πίστιν καρπὸν μέν, ἔργον δ' οὔ. τὸ γὰρ ἔργον ἡμεῖς ἐργαζόμεθα, ἀλλὰ τὸν καρπὸν ὁ Θεὸς αὐτὸς ἐργάζεται/ἐκφέρει διὰ τοῦ ἁγίου πνεύματος. τοῦτο οὖν λέγω:

ὁ μὲν καρπὸς τῆς σαρκός τοῦ νόμου (ἴδε 5:19) ἐστι ἡ ἀμαρτία, ἡ δὲ σάρξ τοῦ καρποῦ τοῦ πνεύματός ἐστιν ἡ πίστις.

νῦν δέ, ὦ φίλε, ἐρώτημα δίδωμί σοι.
Textus Receptus 5:14 wrote:
ὁ γὰρ πᾶς νόμος ἐν ἑνὶ λόγῳ πληροῦται, ἐν τῷ Ἀγαπήσεις τὸν πλησίον σου ὡς ἑαυτόν.
Nestle-Alland 27 5:14 wrote:
ὁ γὰρ πᾶς νόμος ἐν ἑνὶ λόγῳ πεπλήρωται, ἐν τῷ Ἀγαπήσεις τὸν πλησίον σου ὡς σεαυτόν.
πῶς οὖν, φίλτατε, διαφέρει δὴ τὸ "πεπλήρωται" ἐκ τοῦ "πληροῦται?" κατὰ δέ σε, ἆρα τὸ "ὡς ἑαυτόν" ἔγραψεν ὁ Παῦλος ἢ τὸ "ὡς σεαυτόν?"

χαρήσομαι δὲ δεξάμενος τὴν παρά σου ἀπόκρισιν!
οὐ μανθάνω γράφειν, ἀλλὰ γράφω τοῦ μαθεῖν.

User avatar
ἑκηβόλος
Textkit Zealot
Posts: 969
Joined: Wed Aug 07, 2013 10:19 am
Contact:

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by ἑκηβόλος »

Ἀγαπητὲ Φωσφόρε,
Ὑποστρωννύωμεν ὀλίγον τὸ ἐρώτημά σου, κατὰ τὴν γνώμην μου τὸ πως διαφέρει Νεστλε-Αρλανδ ἀπὸ τὸ Βυζαντικὸν οὐδὲν ἀρκεῖ. γέγραφεν ὁ ἀπόστολος τὸ λόγος καὶ οὐ τὸ λόγιον, καὶ καταλληλὼς τὸ πληροῦσθαι μᾶλλον ἢ τὸ ἀνακεφαλαιοῦσθαι.

διαφέρει τὸ λόγιον απὸ τοῦ λόγος ὡς τὸ ἀποστάσιον ἀπὸ τοῦ διαχώρισις ἢ τὸ οἰκία ἀπὸ τοῦ ἐνοίκησις. δηλαδὴ οὐ μόνον τὸ λέγειν τὸν λόγον ἀλλὰ καὶ ἡ πραγματοποίησις τῆς ἐντολῆς ταύτης. περαιτέρω δὲ ἡ ὑπακοὴ τοῦ Ἀγαπήσεις τὸν πλησίον σου ὡς ἑαυτὸν κατ᾿ ἔργον τοῦ νόμου οὐ λογίζεται. ἡ πίστις γὰρ πρώτερον τῷ Ἀβραὰμ ἐδόθη ἢ ὁ νόμος τῷ Μωϋσεῖ, καὶ παραδίδομεν ἀπὸ τῶν πρωτέρων εἰς τοὺς διαδόχους - οἱ λαμβανομένα νομίζεται ὡς μέρος δεδομένων.

Πρὸς τὸ ἀνακεφαλαιοῦσθαι λέγωμεν περὶ δυὸ διαφορῶν. μίας μὲν πληροῦσθαι οὐ καταλυει τὸν πολὺν νόμον ἀλλὰ διατηρεῖ αὐτὸν. τὸ ἀνακεφαλαιοῦσθαι ἐκλέγεται μερικὰ γνωρισμένα λόγια (ἢ ἐντολας) ἐκ τοῦ συνόλου νόμου καὶ ἀμελοῦν τὰ λοιπὰ διϊσχυρίζεται τὰ ἐκλεκτά. ἄλλης δὲ εἰ τὸ πληροῦσθαι ἡ θῦρα καὶ τὸ ἀνακεφαλαιοῦσθαι τὸ κλεῖθρον, εἰ θέλομεν εἱσέλθειν τὴν οἰκίαν ἀνοιγωμεν τὴν θύραν καὶ οὐ μόνον τὸ κλεῖθρον.

Νῦν ὡς πρὸς τὰ ἐρωτήματά σου, τὸ πληροῦται δεικνύειν ὅτι ὁ νόμος διαμένει ἀλλὰ τὸ πεπλήρωται ὑποβάλλει ὅτι κατελελύκει αὐτος.

εἰ διαφέρουσιν τὰ δυὸ ἑαυτὸν καὶ σεαυτὸν, τὸ ἑαυτὸν ἐννοεῖ ὅτι ὡς βλέπομεν τίνα ἀγαπώντα ἑαυτὸν οὕτως ἀγαπῆτε τὸν πλησίον σου. καὶ τὸ σεαυτὸν φρονεῖ ὅτι διαμεινον ἀγαπῆσαι σεαυτὸν καὶ ἀγαπῆσον καὶ τὸν πλησίον σου. αἱροῦμαι δὲ ἐγὼ τὸ διατετήρηκεν τὸ ἑαυτὸν ἀντὶ τὸ σεαυτὸν. Τοῦ Χριστοῦ γὰρ μιμηταί ἐσμεν.
τί δὲ ἀγαθὸν τῇ πομφόλυγι συνεστώσῃ ἢ κακὸν διαλυθείσῃ;

Markos
Textkit Zealot
Posts: 2966
Joined: Sun Jun 21, 2009 8:07 pm
Location: Colorado
Contact:

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by Markos »

ἐχάρην δὴ, φίλε, ἐν τῇ σῇ καλῇ ἀποκρίσει. πολλὰ γὰρ καὶ καλὰ εἶπας δή. μάλιστα καλῶς γράφεις Ἑλληνιστί.
ἑκηβόλος wrote: γέγραφεν ὁ ἀπόστολος τὸ λόγος καὶ οὐ τὸ λόγιον...
σύμφημι μέν, κατὰ δέ με, τὸ Βυζαντικόν ἐστιν ἐγγύτερον τῷ λόγῳ ἢ τοῦ Ἀλεξανδρικοῦ.
τὸ πληροῦται δεικνύειν ὅτι ὁ νόμος διαμένει ἀλλὰ τὸ πεπλήρωται ὑποβάλλει ὅτι κατελελύκει αὐτος.


καλῶς εἶπας, ἄριστε. σοὶ γὰρ σύμφημι. νομίζω δὲ ὁ Ἀλεξανδρικὸς γραφεὺς ἔγραψε τὸ "πεπλήρωται" μιμνησκόμενος τὸ Ῥομ. 13:8
Rom. 13:3: ὁ γὰρ ἀγαπῶν τὸν ἕτερον νόμον πεπλήρωκεν.
δέξου νῦν παρὰ ἐμοῦ τοῦτο τὸ ἐρώτημα
Gal. 6:16: ...εἰρήνη ἐπ' αὐτοὺς καὶ ἔλεος, καὶ ἐπὶ τὸν Ἰσραὴλ τοῦ θεοῦ.
τί γένος γενικῆς ἐστιν τὸ "τὸν Ἰσραὴλ τοῦ θεοῦ?" τί τοῦτο σημαίνει. δὸς ἡμῖν, παρακαλῶ τὴν παράφρασιν (Ἑλληνιστί) ἀντὶ τοῦ τὸν Ἰσραὴλ τοῦ θεοῦ.

χαίροις δὴ ἐν Ἰησοῦ!
οὐ μανθάνω γράφειν, ἀλλὰ γράφω τοῦ μαθεῖν.

User avatar
ἑκηβόλος
Textkit Zealot
Posts: 969
Joined: Wed Aug 07, 2013 10:19 am
Contact:

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by ἑκηβόλος »

Markos wrote:τὸν Ἰσραὴλ τοῦ θεοῦ.
Φωσφόρε, Πώς ἀπαντήσω αὐτὸ τὸ ἐρώτημά σου;

εἰ οὐ θέλωμεν χρᾶσθαι τῇ γενικῇ μεταλλάσσωμεν τὴν γενικὴ εἰς ῥῆμα ἢ ῥματικὴς φράσεως.
  • ἢ (πνευματικὼς) τὸν Ἰσραὴλ τὸν ἀποστρέψαντα δυσκόλως ἀπὸ τῆς ἀνομίας αὐτοῦ καὶ λατρεύοντα τῷ Θεῷ
    ἢ (ἱστορικῶς) τὸν Ἰσραὴλ τὸν ἐκλελεγμένον εἰς τὸ εἶναι αὐτοὺς γένος καὶ λαὸν κατὰ τὸ ὄνομα αὐτοῦ
    ἢ (προσωπικῶς) τίνα ἐξ ἡμῶν ὃν μετὰ πάλην τῆς νηστείας καὶ ἀγρυπνίων μετὰ δεησέων ἀδιαλείπτων δεξάμενον τὴν εὐλογείαν τοῦ Θεοῦ ὡς ὁ πατριάρχης Ἰσραὴλ ἔλαβεν.
Last edited by ἑκηβόλος on Sat Nov 09, 2013 1:01 am, edited 1 time in total.
τί δὲ ἀγαθὸν τῇ πομφόλυγι συνεστώσῃ ἢ κακὸν διαλυθείσῃ;

Markos
Textkit Zealot
Posts: 2966
Joined: Sun Jun 21, 2009 8:07 pm
Location: Colorado
Contact:

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by Markos »

κατὰ πάντα, ἄριστε, καλῶς ἀπέκριθης.
Gal. 6:16: ...εἰρήνη ἐπ' αὐτοὺς καὶ ἔλεος, καὶ ἐπὶ τὸν Ἰσραὴλ τοῦ θεοῦ


τὸν Ἰσραὴλ ὃν ὁ Θὲος ἐκάλεσε.
τὸν Ἰσραὴλ ὃς περιπατεῖ κατὰ τὸν θεόν.
τὸν Ἰσραὴλ ὃς πιστεύει ἐν Ἰησοῦ τῷ θεῷ.
τὸν Ἰσραὴλ ᾧ λέγει ὁ Θεὸς "σὺ εἶ ἐμός."

Gal. 6:16:καὶ ὅσοι τῷ κανόνι τούτῳ στοιχήσουσιν, εἰρήνη ἐπ' αὐτοὺς καὶ ἔλεος, καὶ ἐπὶ τὸν Ἰσραὴλ τοῦ θεοῦ.


κατὰ τὴν σὴν γνωμήν, φίλε Ἑκηβόλε, ἆρα οἱ στοιχοῦντες τῷ κανόνι τούτῳ καὶ ὁ τοῦ θεοῦ Ἰσραήλ εἰσι τὸ αὐτὸ ἢ δύο?
οὐ μανθάνω γράφειν, ἀλλὰ γράφω τοῦ μαθεῖν.

User avatar
ἑκηβόλος
Textkit Zealot
Posts: 969
Joined: Wed Aug 07, 2013 10:19 am
Contact:

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by ἑκηβόλος »

Markos wrote:τὸν Ἰσραὴλ ὃν ὁ Θὲος ἐκάλεσε.
τὸν Ἰσραὴλ ὃς περιπατεῖ κατὰ τὸν θεόν.
τὸν Ἰσραὴλ ὃς πιστεύει ἐν Ἰησοῦ τῷ θεῷ.
τὸν Ἰσραὴλ ᾧ λέγει ὁ Θεὸς "σὺ εἶ ἐμός."
Μάρκε, ἀκριβὼς καὶ σαφὼς ἔλεγες.
Γαλ. Ϛ':β',ια',ιϚ' wrote: Ἀλλήλων τὰ βάρη βαστάζετε καὶ οὕτως ἀναπληρώσατε τὸν νόμον τοῦ Χριστοῦ καὶ ὡς καιρὸν ἔχομεν ἐργαζώμεθα τὸ ἀγαθὸν πρὸς πάντας μάλιστα δὲ πρὸς τοὺς οἰκείους τῆς πίστεως καὶ ὅσοι τῷ κανόνι τούτῳ στοιχήσουσιν εἰρήνη ἐπ᾽ αὐτοὺς καὶ ἔλεος καὶ ἐπὶ τὸν Ἰσραὴλ τοῦ θεοῦ.
Markos wrote:κατὰ τὴν σὴν γνωμήν, φίλε Ἑκηβόλε, ἆρα οἱ στοιχοῦντες τῷ κανόνι τούτῳ καὶ ὁ τοῦ θεοῦ Ἰσραήλ εἰσι τὸ αὐτὸ ἢ δύο?
ὁ βαστάζων τὰ βάρη τῶν συνανθρώπων αὐτοῦ καὶ ἀγαθοποιῶν πρὸς πάντας ὁ Ἰσραὴλ τοῦ Θεοῦ γέγονεν. τὸ δὲ "καὶ" ἐννοεῖ "καὶ μάλιστα", καὶ οὐ "καὶ ἐπὶ τούτοις".

Ἐσὺ, Μάρκε, τί ἡ γνώμη σου;
τί δὲ ἀγαθὸν τῇ πομφόλυγι συνεστώσῃ ἢ κακὸν διαλυθείσῃ;

linguas.amo
Textkit Neophyte
Posts: 4
Joined: Sat Nov 09, 2013 1:04 am

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by linguas.amo »

Markos wrote:
Galatians 1:1 Παῦλος ἀπόστολος, οὐκ ἀπ' ἀνθρώπων οὐδὲ δι' ἀνθρώπου ἀλλὰ διὰ Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ θεοῦ πατρὸς τοῦ ἐγείραντος αὐτὸν ἐκ νεκρῶν...


1. τί ἐστιν Παῦλος? ο Παυλος αποστολος του Θεου εστιν

2. τίς ἔπεμψε Παῦλον? ο Ιησους και ο Θεος πατρος επεμψαν Παυλον

3. τίνες οὐκ ἔπεμψαν Παῦλον? οι ανθρωποι Παυλον ουκ επεμψαν

4. τίς Ἰησοῦν ἤγειρε? ο Ιησους Παυλον ηγειρε

5. τίνα Θεὸς ἀνέστησε? ο Θεος Ιησουν ανεστησε. κατα ρωμαιογς 8:11, ει δε το πνεθμα του εγειραντος τον Ιησουν εκ νεκρων οικει εν υιν, ο εγειρας ζωοποιντος αθτου πνεθματος εν υμιν

6. τίς ἐκ νεκρῶν ἀνέστη? ο Θεος υμας εκ νεκρων ανεστη.

νομίζω ὅτι εὐρίσκομεν τὸ "ἐγείραντος" ἀντὶ τοῦ "εγείροντος" δίοτι ταχέως ἀνέστησε τὸν Ἰησοῦν ὁ Θεός. σύμφης δὴ σύ?

Markos
Textkit Zealot
Posts: 2966
Joined: Sun Jun 21, 2009 8:07 pm
Location: Colorado
Contact:

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by Markos »

ἑκηβόλος wrote: ὁ βαστάζων τὰ βάρη τῶν συνανθρώπων αὐτοῦ καὶ ἀγαθοποιῶν πρὸς πάντας ὁ Ἰσραὴλ τοῦ Θεοῦ γέγονεν. τὸ δὲ "καὶ" ἐννοεῖ "καὶ μάλιστα", καὶ οὐ "καὶ ἐπὶ τούτοις".

Ἐσὺ, Μάρκε, τί ἡ γνώμη σου;
ἡ ἐμὴ γνώμη, φίλε Στέφανε, ἐστιν ἡ αὐτὴ γνώμην ἣν σύ γε ἔχεις.
Gal. 6:16:καὶ ὅσοι τῷ κανόνι τούτῳ στοιχήσουσιν, εἰρήνη ἐπ' αὐτοὺς, καὶ ἔλεος, καὶ ἐπὶ τὸν Ἰσραὴλ τοῦ θεοῦ.
οἱ μὲν (KJV, NASB, NRSV) λέγουσι ὅτι ὁ Παῦλος σημαίνει:
γένοιντο εἰρήνη καὶ ἕλεος ἐπι μὲν τοῖς στοιχήσουσιν τῷ κανόνι τούτῳ, ἐπὶ δὲ τὸν Ἰσραὴλ τοῦ θεοῦ.
οἱ δὲ (NIV, TCNT, Todays Greek Version, Στέφανος, Μᾶρκος)
γένοιντο εἰρήνη καὶ ἕλεος ἐπι τοῖς στοιχήσουσιν τῷ κανόνι τούτῳ, τούτ' ἐστιν, τὸν Ἰσραὴλ τοῦ θεοῦ.
ἄλλα δὲ ἐρώτημα
6:11: Ἴδετε πηλίκοις ὑμῖν γράμμασιν ἔγραψα τῇ ἐμῇ χειρί.


διὰ τί γράφει ὁ Παῦλος μέγα γράμματα?
οὐ μανθάνω γράφειν, ἀλλὰ γράφω τοῦ μαθεῖν.

Markos
Textkit Zealot
Posts: 2966
Joined: Sun Jun 21, 2009 8:07 pm
Location: Colorado
Contact:

Re: λαλῶμεν περὶ τῇ πρὸς Γαλάτας

Post by Markos »

linguas.amo wrote:
2. τίς ἔπεμψε Παῦλον? ο Ιησους και ο Θεος πατρος επεμψαν Παυλον.
καλῶς ἔγραψας, φίλε!
6. τίς ἐκ νεκρῶν ἀνέστη? ο Θεος υμας εκ νεκρων ανεστη.
ὁ Θεὸς τὸν Ἰησοῦν ἐκ νεκῶν ἀνέστησε (ἤγειρε.) ὁ Ἰησοῦς οὖν ἀνέστη (ἠγέρθη) ἐκ νεκρῶν.

δός ἡμῖν, παρακαλῶ, φίλε Λιγγυας.αμο, ἐρώτημα περὶ ταύτης τῆς ἐπιστολῆς. ἔρρωσο!
οὐ μανθάνω γράφειν, ἀλλὰ γράφω τοῦ μαθεῖν.

Post Reply